Banner Viadrina

Zentrum für Lehre und Lernen

Vorträge

  • 02/2021
    Wie Gender durch Stimme medial und künstlerisch hergestellt und verhandelt wird
    Ringvorlesung „Transdisziplinäre Gender Studies und Queer Theorie an der Viadrina“
  • 10/2020
    What Cinematic Metaphor can tell about narrative in film
    Konferenz “Figurative Talk and Language”, Universität Sofia
  • 10/2020
    Figurative meaning and embodied experience: Felt qualities or cognitive mechanisms?
    Konferenz “Figurative Talk and Language”, Universität Sofia
  • 10/2020
    Senden – Empfangen – Entschlüsseln? Zwischenleiblichkeit als Grundlage sozialen Verhaltens und interpersoneller KommunikationPanel „Menschen, Medien, Körper und Maschinen. Transhumanistische Perspektiven auf Interaktion, Sprache und Film“ (mit S. Greifenstein, B. Schneider), KWG-Jahreskonferenz “Bordering Cultures”, Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder)
  • 08/2019
    Stance as multimodal, dynamic, and intersubjective phenomenon in interaction
    International Cognitive Linguistics Conference, Kwansei Gakuin University Nishinomiya
  • 06/2019
    Overpowered by advertisements? The perlocutionary dilemma of being persuaded
    Konferenz der Society for Cognitive Studies of the Moving Image, Universität Hamburg (mit T. Scherer)
  • 05/2019
    The film's gesture
    Spring Lecture des Brandenburger Zentrums für Medienwissenschaften (ZeM) “Gesture Aesthetics: Exploring Movement in Conversation, Film and Digital Arts”, Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder)
  • 05/2019
    Metaphorizing political candidates: The dynamics of metaphorical meaning in campaign commercials
    Konferenz “Iconicity in Language and Literature”, Lund University
  • 10/2018
    Getting a feel for political candidates: Audiovisual figurativity in campaign commercials
    Konferenz “Figurative Talk and Language”, Catholic University of Portugal Braga 
  • 09/2018
    Affect as multimodal pattern in face-to-face communication
    Polish Cognitive Linguistics Conference, Adam Mickiewicz Universität Poznań
  • 06/2018
    Cinematic Metaphor – Theory and Application
    Konferenz “Researching and Applying Metaphor”, Hong Kong Polytechnic University (mit C. Müller, T. Scherer, C. Schmitt)
  • 01/2018
    Multimodale Daten im Spannungsfeld zwischen Zugänglichkeit und Zeigbarkeit – ein kulturwissenschaftliches Forschungsfeld
    Workshop „Rechtliche Aspekte bei digitalen Forschungsdaten“, Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder) (mit S. Ladewig)
  • 06/2017
    The embodied and multimodal dynamics of metaphor in campaign commercials
    International Conference on Multimodal Communication, Universität Osnabrück
  • 05/2017
    Understanding through experience: Verbo-gestural metaphor as intersubjective and interaffective meaning making
    “Researching and Applying Metaphor” Seminar, University of Southern Denmark Odense
  • 03/2017
    Dimensionen von Figurativität in audiovisuellen Medien am Beispiel von Wahlwerbespots
    Researchschool der Gesellschaft für Angewandte Linguistik, Universität Bochum
  • 12/2016
    The dynamics of metaphoricity in campaign commercials
    Konferenz “Metaphor and Political Discourse”, Universität Liège
  • 12/2016
    Conceptualizing danger and enemies – Multimodal metaphors in populist discourse
    Konferenz “Metaphor and Political Discourse”, Universität Liège (mit J. Haid, N. Richter)
  • 03/2016
    MultiModal Constructions of Threat: Conceptualizing danger and enemies in populist discourse about the EU in Germany and Poland
    Konferenz “Populism as movement and rhetoric”, Universität Jyväskylä (mit J. Haid, N. Richter)
  • 12/2015
    Methods for a multimodal analysis of political communication
    Workshop “Dynamic Multimodal Communication”, Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder) (mit J. Haid, N. Richter, B. Marienfeld)
  • 07/2015
    Subtle messages of campaign commercials
    International Cognitive Linguistics Conference, University of Newcastle
  • 11/2013
    The emotional side of metaphor. Metaphors in gestures and audio-visuals
    Konferenz “Embodiment, Cognition and Language”, Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder) (mit C. Müller, F. Boll)
  • 05/2013
    The interplay of affect-modulation and multimodal metaphor in German and Polish campaign commercials
    Researching and Applying Metaphor Seminar, Adam Mickiewicz Universität Poznań
  • 05/2013
    Gesture’s affective dimension and the dynamics of multimodal metaphor in face-to-face communication
    Researching and Applying Metaphor Seminar, Adam Mickiewicz Universität Poznań (mit F. Boll)